Folk spør meg om de kan gjemme seg i huler, under den kommende Tribulation dom over jorden og Armageddon. Det enkle svaret er “Nei” Som pastor Chuck Smith of Calvary Chapel sa: “Hvis du befinner deg i de siste 3,5 år i 7-års Tribulation, jeg ville finne ut hvor atombomben går til land og gå dit og stå under det, fordi det vil være fryktelig ganger levende gjennom Tribulation alder. ” Jeg er enig. Mesteparten av befolkningen på jorden vil bli utslettet, bortsett fra 144.000 jødene som plombert av Den Hellige Ånd til å ta evangeliet over hele verden, slik at de ikke kan skades av asteroider, kjernefysisk krig, hungersnød, pest, Hyper -inflasjon, jordskjelv, flodbølger, etc.

Den eneste måten å unnslippe den kommende Guds vrede over de ugudelige verden er å motta Jesus Kristus i ditt hjerte som din personlige Frelser og Herre. Gud sier det er ingen andre navn i enten himmel eller jord gitt for løsning av synden i ditt liv, frelse og innløsning av din sjel og veien til himmelen. Jesus er den eneste personen i menneskehetens historie som sa, og var i stand til å si: “Jeg er veien og sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg.” Mohammed er død, er Buddha døde, pavene er døde, og Elvis Presley er død. Den eneste personen i universet, som døde på korset for våre synder, ble de døde tilbake til livet på den tredje dag, nå sitter på høyre side av Guds trone, og har makt og evne til å frelse oss er Jesus og Jesus alene, som Gud har gitt som betaling for syndene våre, slik at hvis vi tror på ham og få ham, da skal vi få tilgivelse for våre synder og det evige liv. Hvis vi ikke har den frelse Jesus, så vi må betale for våre synder i ildsjøen alltid for evigheten.

Hvis du kjøper meg en gave og gi det til meg, og hvis jeg nekter å ta det, hvordan ville du føle? Vel, elsket Gud oss så høyt at han kom som en enkel og ydmyk mann, Jesus Kristus, for å forkynne evangeliet til frelse for oss, og å dø på korset for våre onde. Hvis vi ikke mottar noe frelsens gave, som er Jesus, så er vi nekte Guds gave av kjærlighet. Hvis vi nekter en slik kostbar gave, det er ingen annen frelse venstre for oss. Gud har gitt noen annen vei til himmelen, med unntak av sitt eget blod utgytt på korset – the Living Sacrifice.

Gud gjorde ikke frelse vanskelig. Det er ikke av våre gode gjerninger eller gode gjerninger, ritualer eller religiøs praksis at vi er frelst. Snarere er frelse gratis, og det er en Guds gave. Alt vi trenger å gjøre er å motta den fra Gud ved å tro på Ham. Gud har innsatt “tro” som rettferdighet. Vi kan ikke lagres av våre gjerninger, uansett hvor hardt vi prøver. Vi kan bare motta frelsen ved å tro at Jesus har allerede betalt for våre synder, og hvis vi bare tror, vil vi bli frelst ved hans frie nåde. Gud har sagt at våre gode gjerninger er som skitne filler til Ham, fordi det er vår stolthet å tro at vi kan redde våre egne selv ved å gjøre noe som religion lærer. Gud hater religion. Kristendom er ikke en religion, men snarere et forhold med den levende Gud. Bønn er ikke resiterte den muslimske Koranen eller resiterte den buddhistiske Sutra igjen og igjen. Bønn for en kristen er å snakke med Gud, akkurat som du ville snakke med din jordiske far, så også du snakke med din himmelske Far. Og vi hører Hans ord fra Bibelen – Guds kjærlighetsbrev til oss.

Du kan få Jesus inn i ditt hjerte gjennom en enkel bønn. Du kan si: “Gud, takk for at du døde på korset for mine synder. Jeg ber dere om å komme inn i mitt hjerte nå. Takk for at du tilgir mine synder og gi meg det evige liv. I Jesu navn jeg ber, amen. ” Hvis du oppriktig ba om at i ditt hjerte, og trodde at Jesus Kristus er Herre Gud allmektig, da er du nå lagret og vil bli med Ham i himmelen når du dør. Hans Hellige Ånd har nå kommet inn i ditt hjerte og din sjel er forseglet av Ham. Du er nå en ny skapning, og født på ny åndelig. Du vil bli raptured til himmelen før Tribulation dom kommer over jorden. Du er nå en gjenfødt kristen – et barn av Den Høyeste Gud. Gratulerer, og Lovet være Gud!

Studere Bibelen, Guds ord, for å vite mer om din himmelske Fader. Og be sammen med ham, til alle tider, for han vil fellesskap med deg. Han elsker deg, og han bryr seg for deg. Gud er kjærlighet. Han er din Far nå. Jesus Kristus er hans menneskelige form, og Hans Ord, slik at vi kan snakke og fellesskap med Ham. Gud Fader i himmelen, Herren Jesus Kristus og Den Hellige Ånd er en og samme Gud, i tre ulike former; den treenige manifestasjon av allmektig, allvitende og allestedsnærværende hellige Gud – Skaperen av universet – som var, hvem er, og hvem som skal komme – den store «I Am.”